Document Type : research paper
Authors
1 M.A student at Department of Educational Management, College of Education and Psychology, Garmsar Branch, Islamic Azad University, Garmsar, Iran.
2 Department of Educational Management, College of Education and Psychology, Garmsar Branch, Islamic Azad University, Garmsar, Iran.
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Authors [فارسی]
هدف اصلی این پژوهش "بررسی تاثیر یادگیری ترکیبی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هنرستانهای دخترانه شهر تهران در درس ریاضی" میباشد. روش تحقیق در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی یا نیمه تجربی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشآموزان دختر هنرستانهای شهر تهران میباشند. در مرحله اول از بین تمام هنرستانهای جامعه مورد پژوهش به صورت تصادفی ساده 6 هنرستان انتخاب کرده و سپس از این تعداد 12 کلاس سال اول انتخاب شدند (هر مدرسه 2 کلاس آزمون و گواه در درس ریاضی). روش نمونه گیری مدارس در این پژوهش، نمونه گیری تصادفی ساده بوده است. در مجموع 240 دانشآموز در این کلاسها حضور داشتند. ابزار بکار رفته در این پژوهش، استفاده از فیش و چک لیست دبیران از نمرات پیش آزمون و پس آزمون دانش آموزان میباشد.
نتایج حاصل از اجرای پیش آزمون گروههای وابسته نشان دهنده اختلاف میانگین بدست آمده بین وضعیت تحصیلی دو گروه گواه و آزمون بوده است. لذا ادامه روند پژوهش امکان پذیر نبوده، بر همین اساس مجدداً پژوهشگر اقدام به دستهبندی
گروههای آزمون و گواه نمود. در مرحله دوم و اجرای مجدد پژوهش، نتایج حاصل از اجرای آزمون t گروههای وابسته نشان داد، با توجه به سطح معنیداری محاسبه شده و اختلاف میانگین بدست آمده (پیش آزمون =17.1394 و پس آزمون=18.2279) وضعیت تحصیلی گروه آزمون در بکارگیری شیوه یادگیری ترکیبی، در حالت پیش آزمون و پس آزمون دارای اختلاف معنی داری میباشد.
Keywords [فارسی]